Blog
Morena Spierings

#SUCCESVOLAANDESLAG | Het verhaal van Mohamed bij onze opdrachtgever Welzorg Woning op Maat


Tijdens een wervingsdag vorig jaar november ontmoetten wij Mohamed Haouzi en daar vertelde hij zijn fascinerende verhaal. Op jonge leeftijd is Mohamed naar Nederland verhuisd, is in de horeca gaan werken en later aan de slag gegaan als conciërge op een basisschool. Tot dat hij een ongeluk kreeg.

 

De grootste hobby van Mohamed is klussen en daarnaast is hij graag onder de mensen. Als conciërge op een basisschool kwamen deze twee aspecten dan ook perfect bij elkaar. “Als er wat gemaakt moest worden zorgde ik ervoor dat dit gebeurde. Heerlijk werken was dat altijd, met de gezellige herrie van de kinderen op de achtergrond.” Helaas kreeg Mohamed een ernstig ongeluk. Dit resulteerde in 2,5 jaar herstellen en verloor hij zijn baan als concierge.

 

Gelukkig is het goed gekomen. De drive om aan het werk te gaan was er snel weer. Één ding was zeker voor Mohamed: “Ik wilde iets doen met mijn handen. Van mijn hobby weer mijn werk maken.” Tijdens ons gesprek kwam Mohameds passie al snel naar boven en werd duidelijk dat de functie als monteur woning aanpassingen perfect bij hem zou passen.

 

Al snel kwam het goede nieuws dat Welzorg Woning op Maat interesse had in een kennismaking. Samen met teammentor Rob de Leeuw was er een goed gesprek bij manager Jaco van Tol met als resultaat dat Mohamed aan de slag mocht.


“Ik kom daar als monteur om ervoor te zorgen dat de bewoner makkelijker kan leven. Zodra ik klaar ben met mijn werk en ik een brede lach zie dan is mijn werkdag goed.”

DE START

“Toen ik startte bij Welzorg Woning op Maat ben ik eerst gaan meelopen met verschillende monteurs. Dat was heel erg fijn omdat ik zo een band kon opbouwen met mijn nieuwe collega’s en vragen kon stellen waar nodig. “Na anderhalve maand ging het werk zó goed dat Mohamed zelfstandig aan de slag mocht. “Elke dag rijd ik naar klanten toe om aanpassingen te doen aan de woning. Je kan daarbij denken aan het maken van een verhoging, het plaatsen van een badkamerstoel of het verhangen van een deur.”

 

Iedere werkdag is anders en Mohamed haalt ontzettend veel energie uit de blijdschap die hij ziet bij de bewoners. “Ik kom daar als monteur om ervoor te zorgen dat de bewoner makkelijker kan leven. Zodra ik klaar ben met mijn werk en ik een brede lach zie dan is mijn werkdag goed.” Wanneer wij aan Mohamed de vraag stellen of hij ooit een nare situatie heeft meegemaakt antwoord hij: “Het komt wel keer voor dat iemand niet gelijk tevreden is. Ik leg dan rustig uit wat de bedoeling is en vertrek pas op het moment dat de klant helemaal tevreden is.”


Mohamed Haouzi   1 111923385230

Deze pagina delen:  


Geef een reactie