Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (ook wel FAQ) worden beantwoord in de onderstaande lijst.


Werknemers


Wie kan er solliciteren bij Talent4Service?

Talent4Service bemiddelt zij-instromers, 50-plussers en mensen met een uitkeringsachtergrond naar een duurzame baan. Dus heb jij affiniteit met de techniek of vervoer & logistiek maar geen papieren? Ontvang je een uitkering, ben jij ouder dan 50 en toe aan een nieuwe uitdaging? Solliciteer dan direct op een van onze vacatures.

Wanneer hoor ik iets over mijn sollicitatie?

Zodra wij jouw sollicitatie hebben ontvangen streven wij ernaar om binnen drie werkdagen een reactie te geven. Heb je binnen drie werkdagen nog niks gehoord? Geen paniek, je hoort altijd van ons!

Hoe lang duurt de sollicitatieprocedure?

De totale duur van je sollicitatieprocedure hangt al van meerdere factoren. Wij zijn onder andere afhankelijk van de opdrachtgever en de startdatum van jouw nieuwe baan. Ons streven is om de procedure binnen vier weken af te ronden. 

Wat ga ik verdienen?

Dat wisselt per functie en opdrachtgever. Wij bieden altijd het salaris dat de opdrachtgever zelf ook hanteert voor de functie waar je op reageert.

 

In de meeste gevallen vind je het bruto uurloon in de vacaturetekst. In de andere gevallen kan je recruiter je meer vertellen over het uurloon dat je mag verwachten.

Wat is een proefplaatsing en wie regelt deze?

In bijna alle gevallen begint jouw nieuwe baan bij Talent4Service met een proefplaatsing. In samenwerking met jouw uitkeringsinstantie word deze ingezet. Het doel van het gebruik van een proefplaatsing is om in de praktijk te ervaren of de functie goed bij jou past. 

 

Na een succesvolle proefplaatsing volgt altijd een contract van minimaal zes maanden. 

 

Je behoudt tijdens de proefplaatsing je uitkering. De duur van de proefplaatsing is afhankelijk van het traject. Onze recruiters vertellen jou tijdens de sollicitatieprocedure hoe dit precies zit. 

 

De Front Office medewerkers van Talent4Service regelen alles rondom de proefplaatsing met jouw uitkeringsinstantie. Hier hoef jij verder dus niks voor te doen, wel is het handig om voor de zekerheid  aan jouw contactpersoon of werkcoach door te geven dat je via Talent4Service gaat starten met een nieuwe baan. 

Moet ik bepaalde diploma's hebben voor een functie bij Talent4Service?

Om te beginnen met je nieuwe functie krijg je vrijwel altijd een opleiding vanuit Talent4Service. Het is daarom in veel gevallen niet nodig om een bepaald diploma te hebben. 

 

Voor sommige functies is het van belang dat kandidaten in bezit zijn van minimaal een MBO 2 diploma. Als dit van toepassing is staat het in de vacaturetekst vermeld. De richting waarin je een diploma behaald hebt, is meestal niet belangrijk. 


Opdrachtgevers


Met wat voor doelgroepen werken jullie?

Wij werven zij-instromers, 50-plussers en kandidaten met verschillende uitkeringsachtergronden: WW, Wajong, WIA/WAO, bijstand etc. Voor ons is het belangrijk dat kandidaten willen en kunnen werken en dat zij affiniteit hebben met de techniek of vervoer & logistiek. 

 

Er bestaan veel vooroordelen over de mensen uit onze doelgroepen. Wij verzekeren u dat wij enkel kandidaten werven met affinitit die graag weer aan de slag willen.

Werken jullie voor opdrachtgevers door heel Nederland?

Ja! Inmiddels hebben wij 30 opdrachtgevers door heel Nederland, van Groningen tot Zuid-Limburg. En ons netwerk aan opdrachtgevers breidt steeds verder uit!

Kunnen jullie wel goede kandidaten werven in deze krappe arbeidsmarkt?

Jazeker, dat lukt ons zeer goed. Wij maken duidelijke afspraken met onze opdrachtgevers over de instroom en de productiviteiteisen op de korte en lange termijn. Onze kandidaten weten dat wij werken met goede opdrachtgevers die voor hen openstaan.

 

Ook bieden wij hen een opleiding en begeleiding vanuit onze mentoren. Door deze aanpak willen onze kandidaten graag via ons bemiddeld worden bij onze opdrachtgever. Uiteindelijk gaat het om de monteur die zich zal gaan ontwikkelen waar de opdrachtgevers lange tijd plezier van zullen hebben.

 

Ook dragen de volgende factoren bij aan onze resultaten:

  • Wij hebben een bewezen succesvol online wervingsplatform
  • Wij hebben goede contacten bij gemeenten en UWV’s. Talent4Service heeft een landelijk convenant met het UWV.
  • Wij zijn actieve samenwerkingspartner van OTIB, Uneto VNI, opleiders en andere branche-autoriteiten.

Wat voor soort opleidingen bieden jullie?

Dit is afhankelijk van in welke functie de monteurs gaan starten. Enkele voorbeelden:

  • Monteur slimme meters & (VOP) monteur krijgen de opleidingen BEI & VIAG;
  • Internetmonteurs volgen de HFC-opleidingen;
  • Glasvezelmonteurs krijgen een SECT-opleiding;
  • CV-monteurs volgen de opleiding warmte-installatietechniek.


Onze opleidingen worden altijd georganiseerd in samenspraak met de opdrachtgever.  De monteurs van Talent4Service hebben altijd hun VCA-certificering.

Leveren jullie ook de bussen, kleding en gereedschappen?

Dit kunnen wij zeker verzorgen. Talent4Service heeft inmiddels een vast netwerk aan leveranciers opgebouwd. Inmiddels hebben wij ongeveer 70 eigen busjes op de weg rijden. Uiteraard kunnen wij ook witte neutrale busjes verzorgen.

Zijn jullie WAADI geregisteerd?

Jazeker! Talent4Service maakt gebruik van de Back Office - faciliteiten van HelloFlex People 200 BV, onder de naam Talent4Service diensten. Talent4Service diensten is NEN4400-1 gecertificeerd en voldoet daarmee ook aan de eisen die vanuit de CAO en/ of wet- of regelgeving worden gesteld.


Heb je nog andere vragen? Neem dan contact op via telefoonnummer 085 0202 060 of stuur een mailtje naar info@talent4service.nl